تاثیر هوش مصنوعی بر بازاریابی دیجیتال

آخرین اخبارفناوری اطلاعات

رئیس گوگل برای اولین بار درباره موتور جستجوی سانسور کننده صحبت کرد

رئیس گوگل برای اولین بار درباره موتور جستجوی سانسور کننده…

فناوری اطلاعات 25 مهر 1397
ساندار پیچای، مدیر اجرایی گوگل برای اولین بار به شایعات در مورد توسعه یک نسخه ویژه موتور جستجو برای کاربران در چین اظهار نظر عمومی کرد. به گزارش اسپوتنیک به نقل از TechCrunch، ساندار پیچای، مدیر اجرایی گوگل برای اولین بار به شایعات در مورد توسعه…
ادامه مطلب
قطع پشتیبانی مرورگرهای اینترنتی از پروتکل‌های امنیتی قدیمی

قطع پشتیبانی مرورگرهای ای...

25 مهر 1397 16
بسیاری از مرورگرهای اینترنتی...
دفاتر الکترونیک ابزاری نوین در کاهش زمان دادرسی است

دفاتر الکترونیک ابزاری نو...

25 مهر 1397 13
محبوبه صابر روز سه شنبه در نشس...
گوگل اطلاعات شخصی کاربران اندرویدی را رمزنگاری می‌کند

گوگل اطلاعات شخصی کاربران...

25 مهر 1397 16
این روزها که مساله حفاظت از اط...
شاتل بالاترین نمره رضایت کاربران اینترنت را کسب کرد

شاتل بالاترین نمره رضایت...

25 مهر 1397 15
بر اساس نتایج این نظرسنجی رگول...

آخرین اخبار امنیت و پدافند سایبری

چند نفر در ایران از فیلترشکن استفاده می‌کنند؟

چند نفر در ایران از…

امنیت و پدافند سایبری 25 مهر 1397
اخیرا آماری اعلام شد که بر اساس آن حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون نفر در ایران از VPN و فیلترشکن‌ استفاده می‌کنند. به گزارش ایسنا، تقریبا از همان زمان که اینترنت به ایران وارد شد و گسترش یافت، موضوع فیلترینگ با هدف جلوگیری از دسترسی کاربران…
ادامه مطلب
حمله سایبری به سیستم‌ عامل‌های ویندوز در خاورمیانه

حمله سایبری به سیستم‌ عامل‌های...

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات...
25 مهر 1397 12
گودزیلا به جمع بدافزاران ویندوز پیوست

گودزیلا به جمع بدافزاران ویندو...

گودزیلا که بدافزاری دانلود کننده اس...
25 مهر 1397 14
واکنش اپل به افشای اطلاعات کاربران

واکنش اپل به افشای اطلاعات کار...

شرکت اپل به شدت نصبت به درخواست دو...
24 مهر 1397 22
کنفرانس فرصتها و چالشهای هوشمندسازی برگزار می شود

کنفرانس فرصتها و چالشهای هوشمن...

به گزارش اگنا- کنفرانس ملی فرصت ها...
27 تیر 1397 990

آخرین اخبار فناوری های نوین

رونمایی رسمی از هوآوی میت ۲۰ پرو در لندن

رونمایی رسمی از هوآوی میت ۲۰ پ...

هوآوی یکی از شاهکارهای جدید خود در...
سامسونگ گلکسی نوت 10 پرچمدار جدید آیفون را شکست می دهد

سامسونگ گلکسی نوت 10 پرچمدار ج...

در سال های گذشته که کمپانی اپل محصو...
کیف پول هوشمندی که توسط دستور صوتی کار می کند

کیف پول هوشمندی که توسط دستور...

گم کردن کیف پول برای بسیاری از ما پ...
تبدیل اطلاعات کاربری به پول توسط گوگل

تبدیل اطلاعات کاربری به پول تو...

کجا حاصل می شوند؟ گوگل اولین بار در...

آخرین اخبار کنفرانس ها و نمایشگاهها

نمایشگاه الکامپ در همدان گشایش یافت

نمایشگاه الکامپ در همدان گشایش یافت

همایش ها و نمایشگاهها 25 مهر 1397
 مسابقه تایپوگرافی پوستر اسماء و کنیه امام حسین(ع)

مسابقه تایپوگرافی پوستر اسماء و کنیه…

همایش ها و نمایشگاهها 25 مهر 1397
نمايشگاه هاي بخش ارتباطات و فناوري اطلاعات ادغام شود

نمايشگاه هاي بخش ارتباطات و فناوري…

همایش ها و نمایشگاهها 24 مهر 1397

نویسنده: رضا رفیعی راد

فیس‌بوک تلگرام ذخیره
اگنا- علم بازاریابی نیز مانند سایر ابزار و مهارت‌های تجارت بی‌تاثیر از ظهور هوش مصنوعی نبوده است. اما هوش مصنوعی چه نقشی در بازاریابی دیجیتال می‌تواند داشته باشد؟


امروزه هوش مصنوعی تبدیل به یکی از ضروری‌ترین عناصر تجارت شده و در بسیاری از پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌ها جای خود را باز کرده است. بازاریابی دیجیتال نیز یکی از حوزه‌هایی است که با ورود هوش مصنوعی بسیاری از چالش‌های آن رفع شده و دچار تغییر و تحول شده است.

مانند اینترنت اشیا و خودروهای بدون سرنشین و بسیاری از تکنولوژی‌هایی که آرام‌آرام جزئی از همه‌ی ابعاد کار و زندگی ما می‌شوند، هوش مصنوعی نیز در علم بازاریابی دیجیتال (با وجود این‌که در وضعیت فعلی نیز کاربرد قابل ملاحظه‌ای در بازاریابی دارد)، هنوز به دوران بلوغ خود نرسیده است.

تاثیر هوش مصنوعی بر علم بازاریابی
طبق اظهارات چارلز دیویس بنیان‌گذار شرکت المنت دیتا از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی هوش مصنوعی تاثیرات این فناوری هم اکنون نیز در زندگی روزمره قابل احساس است. هوش مصنوعی انقلابی در حوزه‌ی موتور‌های جست‌وجو، موتور‌های پیشنهاد دهی، چت‌بات‌ها، تشخیص صدا و سایر فناوری‌‌هایی که به صورت روزمره توسط بازاریابان به کار برده می‌شود، پدید آورده است.

شرکت‌های بسیاری از صنایع مختلف تحقیقاتی درباره‌ی کاربرد ترکیب هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در امر بازاریابی اختصاص داده‌اند. آمازون و نت‌فلیکس از اولین‌ شرکت‌‌هایی هستند که در این عرصه پا به میدان گذاشته‌اند. آن‌‌ها از این فناوری‌ برای تهیه‌ی پیشنهادات شخصی و بهینه شده برای مشتریانشان استفاده می‌کنند. البته نیاز‌های بازاریابی روز به روز گسترش می‌یابد.

تاثیر هوش مصنوعی بر تصمیم‌گیری

تصمیم‌گیری سریع‌تر و بهتر
در بازاریابی تصمیم‌های سریع‌تر و هوشمندانه‌تر به معنای صرف هزینه‌ی هدف‌مند‌تر و نرخ بازگشت سرمایه‌ی بیش‌تر است. اگر بتوانید آینده را بهتر ببینید و پیش‌بینی‌های دقیق‌تری داشته باشید، اقدامات موثر‌تری هم انجام خواهید داد.

به گفته‌ی کاتلان در فرآیند فروش و بازاریابی به کمک هوش مصنوعی می‌توان به عادت‌‌ها و سلیقه‌ی مشتریان پی‌ برد. برند‌ها و شرکت‌های تبلیغاتی از این اطلاعات برای هدف‌مندی و تاثیرگذاری هر چه بیش‌تر تبلیغات استفاده می‌کنند. این فناوری امکاناتی را فراهم می‌کند که بدون پایش حجم عظیمی از اطلاعات امکان‌پذیر نیست.

مقاله‌های مرتبط:
تغییرات سئو تحت تاثیر هوش مصنوعی
پیش‌بینی‌های هوش مصنوعی در سال ۲۰۱۸
تصمیم‌گیری صحیح با تحلیل اطلاعات به دست آمده بهترین چالش حال حاضر است که هوش ‌مصنوعی تاثیر خود را به خوبی نشان می‌دهد. شرکت‌هایی مانند المنت دیتا سلیجنت مارکتینگ کلاود و ست اسکجول به شرکت‌های بازاریابی کمک می‌آیند تا بتوانند حجم عظیمی از اطلاعات را که از منابع مختلف به دست می‌آیند را دسته‌بندی کنند که تا به تصمیم‌های لازم پی ببرند. سوالاتی مانند سلیقه و رفتار‌های منحصر به فرد مشتریان با سراعتی بسیار فراتر از قدرت هر انسانی می‌‌توانند پاسخ داده شوند.

با سرعت‌بخشی به تصمیم‌های هر چه دقیق‌تر، هوش تجاری روز به روز گسترش می‌یابد. در نتیجه نرخ بازگشت سرمایه افزایش می‌یابد. این یعنی زمان و هزینه‌ی بیش‌تری برای برای خلق کمپین‌های بازاریابی و زمان بیش‌تری برای تعامل با مشتری صرف خواهد شد. به راستی که هوش مصنوعی در این بخش بسیار با ارزش است.

شخصی‌سازی

کمک به شخصی‌سازی
توانایی فراهم کردن تجربه‌ی شخصی برای هر مشتری به نظر غیرممکن می‌آید. اما حسب سلیقه‌ی مشتریان چاره‌ای جز این نیست. البته آمازون و شرکت‌های مشابه به کمک هوش ‌مصنوعی چنین سیستمی را با موفقیت اجرا کرده‌اند و شرکت‌های دیگری نیز به دنبال اجرای آن هستند.

طبق اظهارات اما یلسکا مدیر عامل یک صندوق سرمایه‌گذاری املاک: «با درک عمیقی که هوش مصنوعی فراهم کرده است برند ما می‌تواند از اطلاعات آن در بازاریابی برای پر کردن خلا‌ء‌ها استفاده کند. در منهایت ما در بازاریابی تیر را به هدف زده و به نرخ موقیت بالایی دست پیدا می‌کنیم.»

آمان نیمت معاون تکنولوژی و مهندسی شرکت دمند بیس می گوید: «شخصی‌سازی محصولات و خدمات بر اساس سلیقه‌ی هر مشتری مهم‌ترین دلیل انطباق هوش‌مصنوعی با بازاریابی است. بازاریابی ارتباط بین چشم‌انداز و مشتریان یک برند است و شخصی‌سازی کاربردی‌‌ترین مسیر برای جذب مشتریان هدف است.» نیمت اشاره می‌کند که مکالمه‌های نفر به نفر در تعداد زیاد امری غیرممکن است. به اعتقاد او تنها مسیر برای موفقیت در مقیاس‌های بزرگ شخصی‌سازی استفاده از برنامه‌های هوش‌مصنوعی و یادگیری ماشین است.

اطلاعاتی که از هوش‌مصنوعی به دست می‌آید مانند تجربه‌ی فروشندگان پس از خریدهای مکرر یک مشتری است. امروزه شرکت‌های بسیاری شخصی‌سازی‌های چند منظوره را در خدمات خود ادغام کرده‌اند و مطالعات عمیقی برای نزدیک‌تر شدن شرکت‌ها به مشتریان خود فراهم کرده‌اند.

تاثیر هوش مصنوعی بر بازاریابی محتوایی

بهبود بازاریابی محتوایی
با چنین حجم تقاضایی از محتوا توجه به تولید انبوه بسیار راحت است. اگر چه کمیت مهم است ولی نباید کیفیت فدای آن شود. چگونه می‌توان محتوایی برای طیف وسیعی از مشتریان فراهم کرد به طوری که مناسب هر یک نیز باشد. این کار مستلزم استخراج و تحلیل اطلاعات زیاد است.

خوشبختانه برای خلق چنین محتواهایی منابع زیادی وجود دارند. ولی همواره نیاز است که این اطلاعات مرتبط با هر نیازی استخراج شده، بازنگری شوند و برای استفاده‌ی بعدی طبقه‌بندی شوند. به عقیده‌ی جیم ورنون بنیان‌گذار راکهر هوش مصنوعی حجم عملیات و کاربران درگیر برای کار‌های این چنینی را بسیار کاهش می‌دهد.

درک عمیق‌تر اطلاعات
برای پیروزی در رقابت بازاریابی باید اطلاعات بیش‌تری درباره‌ی مشتری هدف و جایگاه خود داشته باشید. همه‌ی آن‌ها را می‌توان از داده‌های جمع‌آوری شده استخراج کرد؛ اما در ابتدا باید بدانید که چگونه از حجم عظیم اطلاعات نیاز‌های خود را استخراج کنید. به گفته‌ی سارو در اوهانسیان مدیرعامل ون‌گارد تکس رلیف اطلاعات مشتریان موضوع بسیار حساسی است و دلیل و نحوه‌ی استخراج آن موضوع متفاوتی هستند. به عنوان مثال می‌توان به فیسبوک و رسوایی‌هایی اخیر آن اشاره کرد.

حوزه‌ی املاک و مستغلات نیز محل مناسبی برای نمایش توانایی‌های هوش مصنوعی به منضور بازاریابی بهتر است. برای مثال شرکت بازاریابی مسکن ست‌ اسکجول با بهره‌گیری از قدرت هوش مصنوعی ارتباط ارزشمندی بین مالکان خریداران و سرمایه‌گذاران مسکن ایجاد کرده است. این شرکت با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین به پیش‌بینی سلیقه و نیاز‌های مشتریان می‌پردازد و با اطلاعات به دست آمده کمپین‌های تبلیغاتی هوشمندانه‌ای راه‌اندازی می‌کند که تا پیش از این و بدون دخالت فناوری یادگیری ماشین امکان‌پذیر نبودند.

درک عمیق‌تر اطلاعات‌با هوش مصنوعی

مارکوس منگوزیلی مدیر بخش سرمایه‌گذاری خطر‌پذیر بانک ‌اچ‌اس‌بی‌سی به اولین نشانه‌های تجربه‌ی کاربری در شرکت اشاره می‌کند. مشتریان به دنبال شرکت‌هایی هستند که به هویت آن‌ها احترام بگذارد و مانند منابع مالی قابل جایگزینی به آن‌ها نگاه نکند. بهترین نقش هوش مصنوعی بهینه‌سازی اطلاعات و فراهم کردن چشم‌اندازی ارزشمند به منظور شخصی‌سازی های بهتر است که به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که مشتریان مشتاق‌تری جذب کنند.

هوش مصنوعی این امکان را به اچ‌اس‌بی‌سی می‌دهد که اثربخشی پاداش‌های وفاداری به مشتریان کارت‌های اعتباری را پیش‌بینی کند. هم‌چنین با سیستم ضد تقلب جدید هرگونه رفتار غیر عادی از جانب مشتریان و شرکت‌های طرف قرارداد را به سرعت تشخیص خواهد داد. چت‌بات جدیدی که به زودی عرضه خواهد شد نیز با تهیه‌ی سریع اطلاعات دقیق برای سوالات احتمالی مشتریان زمان پشتیبانی را بسیار کاهش خواهد داد. منگوزی خاطر نشان کرده است که با نگاهی به آینده ابعاد مختلف کاربرد هوش مصنوعی و فناوری‌های مشابه را به منظور خلق عالی‌ترین تجربه‌ی مشتری بررسی می‌کنند.

اشتراک تجربه
امروزه سر و کار داشتن با فروشنده‌ها پشتیبانی مشتریان و سایر بخش‌های تجارت به معنای به اشتراک‌گذاری اطلاعات و تجربه‌ها است. در این شرایط مدیران بازاریابی در تعامل با سایر همکاران می‌توانند با بهره‌گیری از فناوری، گوی سبقت را در پیش‌آگاهی از دیگران بربایند. به عنوان مثال شرکت‌ها در مواردی مانند مدیریت قرارداد‌ها به طور سنتی به پلتفرم‌های فروش متکی هستند. این پلتفرم‌ها هرگز قادر به بهینه‌سازی مانند آنچه که هوش مصنوعی برایمان به ارمغان آورده نیستند. این فناوری علاوه بر انجام وظایف سنگین برای سازمان مالیاتی و بخش‌های مالی، امنیت قرارداد‌ها را نیز به بهترین نحو تامین می‌کند.

هوش مصنوعی

نتایج بیشتر
موارد اشاره شده کمک‌های بزرگ هوش مصنوعی به پیشرفت علم بازاریابی بوده است. سایر دستاورد‌های آن مانند تصمیم‌گیری هوشمندانه نه تنها رویه‌ی تصمیم‌گیری مدیران بازرایابی را تغییر خواهد داد، بلکه بر تصمیم‌های مشتریان در مورد چرایی و چگونگی خرید‌هایشان تاثیر خواهد داشت. الگوریتم‌های هوشمند سلیقه‌ی مشتریان را حدس خواهند زد و فرآیند تصمیم‌گیری را کوتاه خواهند کرد. این الگوریتم‌ها تشخیص خواهند داد که برای تاثیرگذاری به هر مشتری چه چیزی به او ارائه دهند.

هوش مصنوعی نیز مانند سایر فناوری‌ها برای فراگیر شدن با چالش‌هایی روبه‌رو است. در وهله‌ی اول باید جایگاه و محل ورود و ترکیب هوش مصنوعی با ابزار‌‌های بازاریابی به خوبی تعیین شود. هر چند که خود این فناوری ابزار‌های لازم برای تشخیص این امر را در اختیار می‌گذارد. سپس به دنبال وابستگی هر چه بیش‌تر به این فناوری شرکت‌ها باید آمادگی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم برای این تحول را داشته باشند. جسی گگلی مدیر اطلاعات آماری شرکت ماریتز موتیویشن سولوشن پیشنهاد می‌کند که قبل از ورود به دنیای هوش‌مصنوعی بهتر است از آموزش نیروی متخصص برای بهره‌گیری صحیح از آن مطمئن شوید. حتی پس از آموزش‌های اولیه همواره سطح اطلاعات کارمندان درگیر با فناوری را سنجیده و از به‌روز بودن معلومات آن‌ها اطمینان حاصل کنید. هوش مصنوعی هر چقدر هم که توانا باشد، نمی‌‌تواند از اطلاعات غلط پاسخ صحیح را استنتاج کند.

به عقیده‌ی نیمت وابسته شدن بازاریابان به هوش ‌مصنوعی هیچ ضرری ندارد. آن‌ها هم‌چنان کنترل ابزار‌های این فناوری را به عهده خواهند داشت و نقش هوش مصنوعی مانند ماشین حساب تسهیل‌گر محاسبات و تخمین‌ها خواهد بود. مسئولیت اصلی با خود افراد است. به عقیده‌ی نیمت تنها ضرر هوش مصنوعی در عدم به کارگیری آن و از دست دادن مزیت رقابتی آن است.

آخرین اخبار تجهیزات هوشمند

«اِکستر»، کیف پولی که گم نمی‌شود

«اِکستر»، کیف پولی که گم نمی‌شود

تجهیزات هوشمند 25 مهر 1397
جدیدترین کیف پول قابل ردیابی توسط شرکت هلندی «Ekst...
سامسونگ دو چیپست اگزینوس اتو و ایزوسل اتو را برای خودرو‌ی هوشمند معرفی کرد

سامسونگ دو چیپست اگزینوس اتو و ایزوسل اتو را برای خودرو‌ی هوشمند معرفی کرد

تجهیزات هوشمند 25 مهر 1397
سامسونگ از دو گزینه‌ی نیمه هادی جدید به نام‌های اگ...

محبوب ترین مطالب

  • سامانه بام بانک ملی از مرز 600 هزار نفر گذشت

    اگنا - با گذشت حدود نه ماه از راه‌اندازی سامانه اینترنتی جدید بانک ملی ایران (بام)، تعداد کاربران این سامانه از مرز 600 هزار نفر گذشت.

    به گزارش اگنا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، امنیت بالا، جامعیت،کاربری بسیار آسان و هوشمندی این سامانه از مهترین علل استقبال مشتریان از این سرویس جدید است. رضایت خاطر مشتریان بانک از این سامانه به حدی بوده که درمدت حدود نه ماه بیش از 600 هزارکاربرجذب این سامانه شدند.

    بام سامانه بانکداری اینترنتی بانک ملی ایران دارای مزیت های منحصر به فردی در بانکداری الکترونیک می‌باشد. مشتریانی که عضو سامانه پیامکی بانک ملی ایران (ساپتا) هستند، بدون نیاز به مراجعه به شعب می توانند عضویت خود را در سامانه جدید بانکداری اینترنتی این بانک (بام) ثبت و فعال کنند.

    مشتریان عضو سامانه پیامکی این بانک (ساپتا) با توجه به اینکه قبلا شماره تلفن همراه خود را در این سامانه ثبت کرده اند، می توانند با وارد کردن اطلاعات ملی کارت خود به راحتی و بدون نیاز به مراجعه به شعب، عضو سامانه بانکداری اینترنتی بانک ملی ایران (بام) شوند.

    همچنین سایر مشتریان برای عضویت در این سامانه جدید که دارای ویژگی های منحصر به فرد نسبت به دیگر سامانه های بانکداری اینترنتی در کشور می باشد، ضرورت دارد با مراجعه به یکی از شعب بانک ملی ایران در سراسر کشور اقدام به تکمیل فرم مربوطه و عضویت دراین سامانه کنند.
     

     

  • جزئیاتی از ابزارجاسوسی ایمیل‌های یاهو

    اگنا - پس از آنکه مشخص شد برنامه اسکن ایمیل های یاهو فراتر از یک نرم افزار فیلترکننده محتوا بوده و در عمل بدافزاری جاسوس محسوب می‌شود، جزییات بیشتری در این مورد به دست آمده است.



    به گزارش فارس به نقل از انگجت، کارمندان سابق یاهو می گویند این برنامه اسکن از طریق ماژولی انجام می شده که به هسته اصلی سیستم عامل لینوکس متصل بوده است.

    در حالی که هنوز مشخص نیست چرا یاهو از چنین روشی برای سرقت اطلاعات کاربران ایمیل های خود و ارسال آنها برای آژانس امنیت ملی آمریکا استفاده می کرده، تلاش ها برای کسب جزییات بیشتر در این زمینه شدت گرفته است.

    سناتور ران وایدن از دولت آمریکا خواسته است تا دستور مبتنی بر قانون فیسا به منظور انجام این فعالیت های کنترلی و جاسوسی را افشا کند.

    این سناتور در بیانیه ای تصریح کرده که بر طبق قانون آزادی یا Freedom Act تمامی نهادهای اجرایی باید در مورد دستورات دادگاه های مختلف در زمینه جمع آوری اطلاعات کاربران خارجی اطلاع رسانی کنند و در این زمینه استثنایی وجود ندارد.

    وی اظهار امیدواری کرده از این طریق دلیل منطقی توسط دولت آمریکا برای اسکن کردن فله ای ایمیل های کاربران یاهو ارائه شود. در این میان عملکرد وزارت دادگستری آمریکا نیز مورد پرسش قرار گرفته و مشخص نیست این وزارتخانه تا چه حد بر مبنای موازین قانونی عمل کرده است.

    افشای اقدام یاهو در جاسوسی از میلیاردها کاربر خدمات پست الکترونیکش و همین طور هک شدن حداقل نیم میلیارد حساب کاربری این شرکت باعث رسوایی بی سابقه ای برای این شرکت فناوری شده و وریزون خریداری بالقوه یاهو به فکر تجدیدنظر در این زمینه یا پرداخت 3.9 میلیارد دلار به جای 4.9 میلیارد دلار رقم پیشنهادی برای خرید آن انداخته است.

  • Default Image
    سال آینده بازار IT کشور به 80میلیارد دلار می رسد

    بازار 80 میلیارد دلاری IT کشور در سال آیندهاگنا - معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: سال آینده بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران به 80 میلیارد دلار خواهد رسید و این نشان می دهد ما در اقتصاد دانش بنیان فعالیت های زیادی را در این بخش خواهیم داشت.

    به گزارش اگنا به نقل از خبرگزاری اقتصادایران ،سورنا ستاری در حاشیه نهمین نمایشگاه فناوری نانو با حضور سفرا و دیپلمات‌های 31 کشور جهان عنوان کرد: 50 درصد کاربران اینترنتی خاورمیانه، ایرانی هستند و هزاران شرکت ایرانی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور فعالیت می‌کنند. وی گفت: بیش از 50 میلیون دستگاه تلفن همراه هوشمند در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد و شبکه جهانی اینترنت نیز در سال‌های اخیر در ایران بسیار توسعه یافته است تا شاهد ایجاد پایه‌های بزرگ اقتصادی در ایران باشیم.

    معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: پیشرفت‌های زیادی در سال‌های اخیر در زمینه نانو تکنولوژی و بیوتکنولوژی داشته‌ایم و با وجود تحریم‌های ظالمانه و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی، هم اکنون 98درصد داروهای مورد نیاز خود را در داخل تولید می‌کنیم. معاون رئیس‌جمهوری تصریح کرد: بسیاری از کشورهای جهان، ایران را با منابع زیرزمینی و هیدروکربنی می‌شناسند، اما وجود نیروی انسانی متخصص و جوان سرمایه‌های بزرگی برای اقتصاد دانش‌بنیان در ایران به شمار می‌آیند. وی یادآور شد: هم اکنون بیش از پنج میلیون دانشجو در دانشگاه‌های کشور در حال تحصیلند و با وجود 33 میلیون جوان بین 20 تا 40 سال، ایران به چهارمین تربیت‌کننده مهندس در جهان تبدیل شده است که انتظار داریم در آینده این جوانان در تولید ناخالص ملی در ایران نقش مهمی ایفا کنند. ستاری یادآور شد: شاید کشورهای مختلف جهان پیشرفت‌های علمی ما را ناشی ازفعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای بدانند اما موفقیت‌های علمی ما تنها مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای نیست بلکه ما به موفقیت‌های بزرگی در زمینه نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، آی سی تی (ICT) و هوا فضا دست یافته‌ایم. وی با بیان اینکه هم اکنون کمتر از 20 درصد اقتصاد کشور وابسته به درآمدهای نفتی است، گفت: اقتصاد ملی ایران به همین علت بود که با کاهش قیمت نفت دچار مشکلات شدید نشد و هم اکنون هزاران شرکت استارت‌آپ در ایران در زمینه‌های مختلف علمی فعالند.

  • گله مندی کاربران از پایان زودهنگام بسته‌های اینتذنتی

    اگنا - در میان مشترکان بسته‌های اینترنتی موبایل افراد مختلف از پایان زودهنگام بسته‌های خود گله‌مندند، موضوعی که طی سال‌های گذشته نیز به کرات تکرار شده و حال با ارتقاء شبکه اپراتورها بیشتر به نظر می‌رسند.

    اکنون با اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه برای مشترکان امکانی ایجاد شده تا با حفظ شماره خود بتوانند اپراتور ارائه دهنده خدماتشان را تغییر دهند. در این میان افراد مختلفی به دلیل وضعیت ارائه خدمات دیتای اپراتورها تصمیم به جابجایی گرفته و اینگونه اعلام می‌کنند که پایان زودهنگام بسته‌های اینترنتی آنها را کلافه کرده است.

    البته این مشکل تقریبا در میان مشترکان تمام اپراتورها به چشم می‌خورد و معمولا مسئولان اپراتورها ارتقاء شبکه و افزایش سرعت اینترنت و بی اطلاعی مشترکان را دلیل این موضوع اعلام می‌کنند اما در مقابل مشترکان مختلفی هستند که بر این نکته تاکید دارند که نهایت استفاده آنها از اینترنت موبایل به چک کردن پیام‌ها در نرم افزارهایی مانند تلگرام محدود می‌شود و با این حال در طول ماه حداقل دو بار نیاز به فعالسازی بسته‌های یک ماهه اینترنت دارند در حالی که در گذشته‌ای نه چندان دور حتی با استفاده‌ای به مراتب بیشتر فعال سازی یک بسته کفاف استفاده آنها را میداده است.

    در این میان اگرچه وزارت ارتباطات سامانه ۱۹۵ را برای رسیدگی به شکایات مردمی در نظر گرفته اما تاکنون آماری رسمی در خصوص میزان شکایت‌های مردمی در این زمینه منتشر نشده است.

    پیگیری این موضوع پیش از این نیز بارها از سوی رسانه‌ها صورت گرفته و موضوع از سوی مسئولان مختلف پیگیری شده و هربار گویای این نکته بوده که احتمالا دلایلی مانند کم اطلاع بودن مشترکان از مواردی چون به روزرسانی خودکار برخی برنامه‌ها یا باز کردن فایل‌های ویدئویی که حجم به نسبت بالاتری را مورد استفاده قرار می‌دهند دلیل این مشکل است، هرچند که دراین خصوص کاربران متعددی نظر متفاوت دارند.

    اما از همان ابتدای زمان ارائه خدمات ۳G توسط اپراتورهای غالب به دنبال گلایه‌های مردمی این سئوال مطرح شد که آیا این احتمال وجود ندارد که اپراتورها در محاسبه حجم مصرفی دچار اشتباه شده باشند؟

    در آن دوره وزیر ارتباطات با رد این احتمال به جدیت از اپراتورها دفاع کرده و خاطرنشان کرده بود که درآمدهای اپراتورهای تلفن همراه به گونه‌ای است که آنها هیچ احتیاجی به انجام چنین اموری نداشته و درآمدشان به مراتب بیش از آن است که بخواهند برای چندهزار تومان پول بسته اینترنتی اعتبار خود را زیر سئوال ببرند.

    چندی پیش مدیرعامل همراه اول نیز اظهاراتی در این زمینه مطرح کرده و متذکر شده بود: طی سال‌های گذشته برخی مشترکان حتی در طول سه روز به مصرف چهار گیگابایت داده پرداختند، چرا که برای استفاده درست از حجم بسته‌ها، اطلاعات کافی را نداشته و یا تنظیمات گوشی‌ آنها به گونه درست انتخاب نشده بود.

    مدیر عامل اپراتور اول ارتباطی ادامه داد: طی این مدت با توجه به افزایش سرعت اینترنت، بسته‌ اینترنتی برخی مشترکان در مدت زمان کوتاه‌تری تمام می‌شود که عدم مواجهه با این مشکل نیازمند اطلاع‌رسانی است تا افراد در تمام موارد فایل‌های تصویری ارسالی را مورد استفاده قرار ندهند، چرا که این موضوع بخش قابل توجهی از حجم آنها را مورد استفاده قرار می‌دهد. از سوی دیگر برنامه‌های متعددی نیز هستند که به‌طور دائم به‌روزرسانی شده و بخشی از حجم اینترنت را نیز به‌روزرسانی این اپلیکیشن‌ها مصرف می‌کند.

    اپراتور اول ارتباطی یا همراه اول نیز بر این نکته تاکید دارد که مشترکان می‌توانند از طریق مراجعه به سایت این شرکت و قسمت my mci به بخش خلاصه تماس‌ها مراجعه کرده و جزئیات مصرف خود در حوزه مکالمه و اینترنت را دریافت کنند.

    ایرانسل هم اعلام کرده که از سامانه‌های صورتحسابگیری دقیقی استفاده میکند و مشترکانش میتوانند با دانلود و نصب اپلیکیشن مدیریت حساب کاربری «ایرانسل من» از وب‌سایت این اپراتور و یا با استفاده از سامانه کنترل حساب کاربری به نشانی ecare.irancell.ir از جزئیات کارکرد دوره و باقی‌مانده بسته اینترنت خود در هر لحظه از شبانه‌روز آگاه شوند.

    این اپراتور نیز به مشترکانش توصیه کرده اپلیکیشن‌های مورد استفاده خود را از نظر اتصال به اینترنت و بروزرسانی خودکار برنامه‌ها کنترل کنند.

    از سوی  دیگر وزیر ارتباطات هم چندی پیش با تاکید بر لزوم حمایت از شکل گیری شبکه‌های اجتماعی داخلی اظهار کرد: اکنون بسیاری از کاربران اینترنت موبایل این گلایه را مطرح می‌کنند که بسته‌هایی که به قیمت ۱۰ هزار تومان خریداری می‌کنند به سرعت تمام می‌شود.

    واعظی افزود: اگر مردم بخواهند با اینترنت به دیدن فیلم‌های ویدئویی بپردازند چند فیلم ویدئویی با تایم دو تا پنج دقیقه را که دانلود کنند حتی اگر حدود سه فیلم در روز دانلود شود، به سرعت حجم بسته اینترنت آنها تمام خواهد شد، اما در شبکه‌های اجتماعی داخلی علاوه بر افزایش سرعت قیمت نیز به مراتب پایین‌تر آمده و می‌توان حتی ۱۰ برابر آن از محتوا استفاده کرد.

    وی همچنین متذکر شد: در مورد شبکه ملی اطلاعات اغلب بحث سرعت را برای اینترنت برداشته‌ایم و هر کس که با هر سرعتی که می‌خواهد از خدمات استفاده کند.

    از سوی دیگر مسئولان مختلف از پائین بودن استفاده مردم از فایل‌های ویدئویی گفته و حتی تاکید دارند این میزان در کشورهای مختلف بالای ۸۰ درصد است و در ایران نیز تلاش می‌شود با ارائه محتوای مفید این آمار افزایش پیدا کند حال جای سئوال است که اگر واقعا تماشای فایل‌های تصویری تا این اندازه برای مشترکان هزینه به دنبال دارد آیا می‌توان همچنان به مشارکت مردم برای اجرایی کردن چنین تصمیماتی امید داشت؟

    منبع: سیتنا

  • اولین کنفرانس بین المللی بازیابی تعاملی اطلاعات

    اطلاعات همایش

       تاریخ شروع : ۴ اسفند ۱۳۹۵

       تاریخ خاتمه : ۵ اسفند ۱۳۹۵

       مکان برگزاری : جزیره کیش - جزیره کیش

       برگزار کننده : دانشگاه تهران – پردیس بین المللی کیش

       ارسال مقاله : دارد

     

    اطلاعات تماس

       نام دبیر یا مسئول همایش : الهام خدنگ

       تلفن دبیرخانه همایش : ۰۹۱۲۲۲۴۹۱۶۷

       نمابر : ۰۲۱۸۸۹۱۷۸۲۹

       وب سایت : iiirc.ut.ac.ir/

       ایمیل : el_khadang [at] yahoo.com

     

    محورهای همایش

    تعامل با پایگاه داده های بزرگ

    •پردازش تعاملی چند رسانه ای

    •توسعه سامانه های تعاملی اطلاعاتی

    •داده کاوی بی واسطه

    •دسترسی به اطلاعات پنهان

    •رایانش توزیعی

    •زبان فارسی و رایانه

    •بازی های تعاملی رایانه ای 

    •سامانه های تعاملی یادگیری 

    •تحلیل نقش تعاملی شبکه های اجتماعی 

    •سامانه های مبتنی بر موبایل

    •علوم شناختی و محاسبات عاطفی

    •موتورهای جستجوی تعاملی

    •تعامل انسان و اطلاعات

    •سامانه های تعاملی در خدمت دولت

    •تجارت تعاملی الکترونیک 

    •سامانه های هوشمند اجتماعی

    •موردکاوی بازیابی های تعاملی

    •بازیابی تعاملی و تسهیل توسعه علمی

    •بازیابی تعاملی در حوزه بهداشت و سلامت

    •سیستمهای اطلاعات مدیریت مالی 

    •سیستمهای اطلاعات مدیریت اقتصادی

     

    تاریخ های مهم

    آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات

    1395-06-31

    تاریخ اعلام نتیجه داوری چکیده مقالات

    1395-07-10

    تاریخ شروع ارسال مقالات کامل

    1395-07-12

    آخرین مهلت ارسال مقالات کامل

    1395-08-01

    تاریخ اعلام نتیجه داوری مقالات

    1395-08-30

    آخرین مهلت پیشنهاد برگزاری کارگاه

    1395-09-07

    تاریخ اعلام کارگاه های مورد برگزاری

    1395-09-30

    تاریخ شروع کنفرانس

    1395-12-04 

    تاریخ پایان کنفرانس

    05-12-1395

کانال تلگرامی اگنا

تلگرام اگنا

بنر تبلیغاتی

728 x 90
Loading...