معرفی بازی موبایل Inside

معرفی ،بازی، موبایل، Inside

آخرین اخبارفناوری اطلاعات

رئیس گوگل برای اولین بار درباره موتور جستجوی سانسور کننده صحبت کرد

رئیس گوگل برای اولین بار درباره موتور جستجوی سانسور کننده…

فناوری اطلاعات 25 مهر 1397
ساندار پیچای، مدیر اجرایی گوگل برای اولین بار به شایعات در مورد توسعه یک نسخه ویژه موتور جستجو برای کاربران در چین اظهار نظر عمومی کرد. به گزارش اسپوتنیک به نقل از TechCrunch، ساندار پیچای، مدیر اجرایی گوگل برای اولین بار به شایعات در مورد توسعه…
ادامه مطلب
قطع پشتیبانی مرورگرهای اینترنتی از پروتکل‌های امنیتی قدیمی

قطع پشتیبانی مرورگرهای ای...

25 مهر 1397 15
بسیاری از مرورگرهای اینترنتی...
دفاتر الکترونیک ابزاری نوین در کاهش زمان دادرسی است

دفاتر الکترونیک ابزاری نو...

25 مهر 1397 13
محبوبه صابر روز سه شنبه در نشس...
گوگل اطلاعات شخصی کاربران اندرویدی را رمزنگاری می‌کند

گوگل اطلاعات شخصی کاربران...

25 مهر 1397 16
این روزها که مساله حفاظت از اط...
شاتل بالاترین نمره رضایت کاربران اینترنت را کسب کرد

شاتل بالاترین نمره رضایت...

25 مهر 1397 15
بر اساس نتایج این نظرسنجی رگول...

آخرین اخبار امنیت و پدافند سایبری

چند نفر در ایران از فیلترشکن استفاده می‌کنند؟

چند نفر در ایران از…

امنیت و پدافند سایبری 25 مهر 1397
اخیرا آماری اعلام شد که بر اساس آن حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون نفر در ایران از VPN و فیلترشکن‌ استفاده می‌کنند. به گزارش ایسنا، تقریبا از همان زمان که اینترنت به ایران وارد شد و گسترش یافت، موضوع فیلترینگ با هدف جلوگیری از دسترسی کاربران…
ادامه مطلب
حمله سایبری به سیستم‌ عامل‌های ویندوز در خاورمیانه

حمله سایبری به سیستم‌ عامل‌های...

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات...
25 مهر 1397 11
گودزیلا به جمع بدافزاران ویندوز پیوست

گودزیلا به جمع بدافزاران ویندو...

گودزیلا که بدافزاری دانلود کننده اس...
25 مهر 1397 13
واکنش اپل به افشای اطلاعات کاربران

واکنش اپل به افشای اطلاعات کار...

شرکت اپل به شدت نصبت به درخواست دو...
24 مهر 1397 22
کنفرانس فرصتها و چالشهای هوشمندسازی برگزار می شود

کنفرانس فرصتها و چالشهای هوشمن...

به گزارش اگنا- کنفرانس ملی فرصت ها...
27 تیر 1397 990

آخرین اخبار فناوری های نوین

رونمایی رسمی از هوآوی میت ۲۰ پرو در لندن

رونمایی رسمی از هوآوی میت ۲۰ پ...

هوآوی یکی از شاهکارهای جدید خود در...
سامسونگ گلکسی نوت 10 پرچمدار جدید آیفون را شکست می دهد

سامسونگ گلکسی نوت 10 پرچمدار ج...

در سال های گذشته که کمپانی اپل محصو...
کیف پول هوشمندی که توسط دستور صوتی کار می کند

کیف پول هوشمندی که توسط دستور...

گم کردن کیف پول برای بسیاری از ما پ...
تبدیل اطلاعات کاربری به پول توسط گوگل

تبدیل اطلاعات کاربری به پول تو...

کجا حاصل می شوند؟ گوگل اولین بار در...

آخرین اخبار کنفرانس ها و نمایشگاهها

نمایشگاه الکامپ در همدان گشایش یافت

نمایشگاه الکامپ در همدان گشایش یافت

همایش ها و نمایشگاهها 25 مهر 1397
 مسابقه تایپوگرافی پوستر اسماء و کنیه امام حسین(ع)

مسابقه تایپوگرافی پوستر اسماء و کنیه…

همایش ها و نمایشگاهها 25 مهر 1397
نمايشگاه هاي بخش ارتباطات و فناوري اطلاعات ادغام شود

نمايشگاه هاي بخش ارتباطات و فناوري…

همایش ها و نمایشگاهها 24 مهر 1397

اگنا-بازی Inside، یکی از بهترین آثار پلتفرمر ماجراجوی، بالاخره راه خود را برای انتشار روی موبایل باز کرد. با معرفی این اثر خارق‌العاده همراه زومجی باشید.

به گزارش اگنا استودیو پلی دد (PlayDead) با ساخت و انتشار بازی Limbo در سال ۲۰۱۰ به عقیده‌ی من یکی از بهترین بازی‌های پازل پلتفرمر چندسال اخیر را به ارمغان آورد، اثری که با پرداخت مینیمالیستی به جزئیات و روایت صامت آن‌چنان بازیکن را درگیر عمق فوق‌العاده گیم‌پلی و اتمسفر گیرای خود می‌کرد که نمونه‌ی آن را به‌سختی می‌توان یافت. پس از سال‌ها، استودیو پلی‌دد دنباله‌ی معنوی بازی Limbo را با نام Inside سال گذشته برای پی سی، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 منتشر کرد و همانطور که انتظار می‌رفت این اثر توانست با بازخورد‌های باورنکردنی از سوی منتقدان و بازیکن‌ها مواجه شود؛ بیش از یکسال پس از انتشار بازی Inside روی پلتفرم‌های اشاره شده، استودیو پلی دد بالاخره این اثر فوق‌العاده را برای تبلت و تلفن‌های هوشمند مبتنی بر iOS نیز منتشر کرد. بازی آیفون و آیپد اینساید یک اثر دو بعدی یا بهتر بگویم دو نیم بعدی در سبک معمایی و سکوبازی است که درست مانند بازی لیمبو، بازیکن در آن کنترل یک پسربچه را به‌عهده خواهد داشت. با شروع لحظات ابتدائی بازی از درون محیط جنگل و فرار به‌سوی جلو، تفاوت‌های اساسی Inside با limbo برای بازیکن اشکار خواهد شد، بازی Inside نسبت به Limbo تم و لحنی بسیار واقع‌گرایانه‌تر خواهد داشت و اینجا دشمنان به‌جای موجودات عجیب و غریب یا عنکبوت‌های غول‌پیکر، سیستم‌های امنیتی پیچیده، سگ‌های وحشی و انسان‌هایی هستند که سلاح در دست دارند. اینکه چرا پسربچه از دست دیگر انسان‌ها فرار می‌کند و یا اینکه حکومت توتالیتر دنیای Inside چرا با کنترل ذهن مردم، آنها را به موجوداتی بی احساس شبیه به زامبی بدل کرده است، سوالاتی هستند که شما طی پیشروی در طول روند ۴-۵ ساعته‌ی گیم‌پلی به جواب تک تک آنها خواهید رسید.

Inside برای موبایل، همان تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای که می‌شناسیم!

در بخش گیم‌پلی، همانطور که اشاره شد بازی اینساید در ژانر ساخته‌های پلتفرمر با چاشنی سکوبازی دسته‌بندی می‌شود. در روند بازی شما کنترل یک پسربچه‌ی بی‌نام را به‌عهده خواهید داشت که از محیط‌های تاریک و تک‌رنگ (مونوکروماتیک) ۲.۵ بعدی، عبور و کاوش خواهید کرد. تم اصلی محیط‌های بازی برپایه رنگ‌های سیاه و سیفد است و دیگر رنگ‌های روشن تعبیه شده در محیط به‌نوعی هایلایتی از نمای فوق‌العاده‌ی بازی خواهند بود. همانطور که پیش‌تر اشاره شد در خلال گیم‌پلی، بازیکن نقش یک پسربچه را به عهده خواهد داشت که برای پیشروی در طول بازی قابلیت‌هایی نظیر دویدن، شنا کردن، بالارفتن از اجسام و استفاده از ابجکت‌های متفاوت برای فائق آمدن بر موانع موجود در مسیر را خواهد داشت. طی پیشرفت در بازی Inside، بازیکن قابلیت‌های دیگری را مانند کنترل بدن دیگر انسان‌ها برای حل پازل‌های مشخص را به‌دست خواهد آورد. یکی از نقاط بارز بخش گیم‌پلی در بازی Inside مربوط به ویژگی‌های کاوش در محیط می‌شود، به‌نحوی که شما می‌توانید با کنکاش در محیط اطراف، اتاق‌های پنهانی را کشف کنید که شامل گوی‌های درخشان خواهند بود. اگر شما بتوانید تمام گوی‌های درخشان (orb) را در طول روند بازی غیر فعال کنید، قابلیت مشاهده پایان متناوب یا Alternate Ending بازی اینساید را خواهید داشت. 

کاراکتر اصلی داستان از طریق راه‌های مختلف مانند اصابت دارت، سقوط از ارتفاع، خورده شدن توسط سگ‌ها، غرق شدن و... قابلیت کشته شدن را نیز خواهد داشت که این موارد چالش‌های ارائه شده در بخش گیم‌پلی را در کنار پارل‌های چالش‌برانگیز در سطوح فوق‌العاده‌ای قرار می‌دهد. درست مانند بازی Limbo، صحنه‌های مربوط به مرگ و میر در بازی اینساید نیز با جزئیات فراوان و نزدیک به واقعیت به‌تصویر کشیده خواهند شد. بازی همچنین از سیستم چک‌پوینت یا ذخیره‌ی خودکار نیز به نحو احسن استفاده می‌کند. در زمینه کنترل، بازی Inside از ویژگی‌های لمسی تلفن‌های هوشمند به شکل فوق‌العاده ساده‌ای بهره می‌برد؛ برای حرکت کاراکتر اصلی بازی تنها کافی است انگشت خود را روی نمایشگر کشیده یا فشار دهید و برای تعامل با اشیا متفاوت موجود در محیط نیز کافی است آنها را لمس کنید. روی هم رفته بخش‌گیم‌پلی در بازی اینساید به‌خوبی برای مکانیزم‌های لمسی تلفن‌های هوشمند بهینه شده است و تجربه‌ای فوق‌العاده مانند نسخه‌های کنسولی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

در بخش بصری، بازی موبایل Inside خارق‌العاده است!

در بخش بصری بازی موبایل Inside خارق‌العاده است! بازی به‌صورت ساید اسکرولینگ دنبال می‌شود و محیط‌ها و اجزای آن با اینکه در نمائی تقریبا دو بعدی جریان خواهند داشت اما با ظرافت خارق‌العاده‌ای به‌صورت کاملا سه‌بعدی طراحی شده‌اند. بافت‌های مربوط به محیط و افکت‌های تصویری نظیر آب، آتش و... در سطح خارق‌العاده‌ای قرار دارند. نورپرداری حجمی یا Volumetric اینساید در بهترین حالت ممکن در خدمت جو بازی قرار دارد و نقش فوق‌العاده‌ای را در خلق اتمسفری گیرا ایفا می‌کند. در کنار موراد اشاره شده شاید بهترین بخش مربوط به ویژگی‌های بصری بازی Inside را بتوان به انیمیشن‌های خارق‌العاده‌ی آن نسبت داد؛ انیمیشن‌های مربوط به شخصیت اصلی و دیگر کاراکترهای موجود و حتی حیوانات به‌شکل باورنکردنی نرم و روان طراحی شده‌اند و هیچ‌گونه لگ یا تاخیری در عملکرد آنها مشاهده نمی‌شود. اینساید علاوه‌بر جلوه‌های بصری فوق‌العاده از موسیقی متن و افکت‌های صوتی بسیار با کیفیت و هماهنگ با جو بازی نیز بهره می‌برد که نقش بسیار با اهمیتی را در القای حس قوطه‌وری در جهان این اثر فوق‌العاده ایفا خواهند کرد. روی‌هم رفته می‌توانید انتظار همان کیفیت فوق‌العاده جنبه‌های بصری و سمعی بازی Inside را از نسخه‌های کنسولی برای ورژن موبایل نیز داشته باشید.

بازی Inside برای iOS یک اثر رایگان است و بیشتر جنبه‌ی دمو را خواهد داشت. شما می‌توانید با دانلود اینساید، قسمت ابتدائی آن‌را تجربه کنید و برای تجربه کلیت بازی باید مبلغ ۷ دلار را از طریق بخش پرداخت درون برنامه‌ای بپردازید. روی‌هم رفته اگر از آن دست کسانی هستید که هنوز موفق به تجربه‌ی شاهکار پلی‌دد نشده‌اند و موبایل اولین پلتفرم شما برای بازی تلقی می‌شود، بی‌درنگ نسبت به تهیه و دانلود بازی اینساید از طریق مارکت اپ استور برای تبلت و تلفن‌های هوشمند مبتنی بر iOS خود اقدام کنید. Inside از آن دست ساخته‌های شاهکاری هست که هر گیمری تجربه‌ی فوق‌العاده‌ی آن را نباید از دست دهد. بازی Inside در بررسی وب‌سایت زومجی توانست امتیاز فوق‌العاده ۹.۵ از ۱۰ را کسب کند و نادر امرایی در بخش پایانی نقد خود در رابطه با تجربه‌ی این اثر چنین نوشت:

استودیو پلی‌دد، با بازی اینساید نشان داد که موفقیت لیمبو، اصلا و ابدا اتفاقی نبوده و آنها می‌دانند که چگونه بازی‌ای بسازند که علاوه بر رقم زدن یک تجربه بسیار ناب و خوب، ذهن گیمر را تا مدت‌ها درگیر خود کند. بازی Inside، بدون اغراق یکی از نادرترین و منحصر به فردترین تجربیات من در حدود ۲۳ سال «گیمر بودن» بود. هر چه که هست، این بازی را باید تجربه کنید. نه یک‌بار، بلکه چندین بار تا حداقل بتوانید به یک پاسخ جامع و کامل برای خود برسید زیرا هرگز یک پاسخ قطعی برای داستان بازی پیدا نمی‌کنید.

اینساید را بخرید، بازی کنید، در محیطش غرق شوید، یکی از عجیب‌ترین لحظات تاریخ بازی‌های ویدیوی را تجربه کنید و دوباره دکمه START NEW GAME را فشار دهید و فقط خدا خدا کنید که مجبور نباشیم ۶ سال دیگر برای تجربه اثر بعدی پلی‌دد صبر کنیم!

 

 

منبع: زومیت 

 

آخرین اخبار تجهیزات هوشمند

«اِکستر»، کیف پولی که گم نمی‌شود

«اِکستر»، کیف پولی که گم نمی‌شود

تجهیزات هوشمند 25 مهر 1397
جدیدترین کیف پول قابل ردیابی توسط شرکت هلندی «Ekst...
سامسونگ دو چیپست اگزینوس اتو و ایزوسل اتو را برای خودرو‌ی هوشمند معرفی کرد

سامسونگ دو چیپست اگزینوس اتو و ایزوسل اتو را برای خودرو‌ی هوشمند معرفی کرد

تجهیزات هوشمند 25 مهر 1397
سامسونگ از دو گزینه‌ی نیمه هادی جدید به نام‌های اگ...

محبوب ترین مطالب

  • سامانه بام بانک ملی از مرز 600 هزار نفر گذشت

    اگنا - با گذشت حدود نه ماه از راه‌اندازی سامانه اینترنتی جدید بانک ملی ایران (بام)، تعداد کاربران این سامانه از مرز 600 هزار نفر گذشت.

    به گزارش اگنا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، امنیت بالا، جامعیت،کاربری بسیار آسان و هوشمندی این سامانه از مهترین علل استقبال مشتریان از این سرویس جدید است. رضایت خاطر مشتریان بانک از این سامانه به حدی بوده که درمدت حدود نه ماه بیش از 600 هزارکاربرجذب این سامانه شدند.

    بام سامانه بانکداری اینترنتی بانک ملی ایران دارای مزیت های منحصر به فردی در بانکداری الکترونیک می‌باشد. مشتریانی که عضو سامانه پیامکی بانک ملی ایران (ساپتا) هستند، بدون نیاز به مراجعه به شعب می توانند عضویت خود را در سامانه جدید بانکداری اینترنتی این بانک (بام) ثبت و فعال کنند.

    مشتریان عضو سامانه پیامکی این بانک (ساپتا) با توجه به اینکه قبلا شماره تلفن همراه خود را در این سامانه ثبت کرده اند، می توانند با وارد کردن اطلاعات ملی کارت خود به راحتی و بدون نیاز به مراجعه به شعب، عضو سامانه بانکداری اینترنتی بانک ملی ایران (بام) شوند.

    همچنین سایر مشتریان برای عضویت در این سامانه جدید که دارای ویژگی های منحصر به فرد نسبت به دیگر سامانه های بانکداری اینترنتی در کشور می باشد، ضرورت دارد با مراجعه به یکی از شعب بانک ملی ایران در سراسر کشور اقدام به تکمیل فرم مربوطه و عضویت دراین سامانه کنند.
     

     

  • جزئیاتی از ابزارجاسوسی ایمیل‌های یاهو

    اگنا - پس از آنکه مشخص شد برنامه اسکن ایمیل های یاهو فراتر از یک نرم افزار فیلترکننده محتوا بوده و در عمل بدافزاری جاسوس محسوب می‌شود، جزییات بیشتری در این مورد به دست آمده است.



    به گزارش فارس به نقل از انگجت، کارمندان سابق یاهو می گویند این برنامه اسکن از طریق ماژولی انجام می شده که به هسته اصلی سیستم عامل لینوکس متصل بوده است.

    در حالی که هنوز مشخص نیست چرا یاهو از چنین روشی برای سرقت اطلاعات کاربران ایمیل های خود و ارسال آنها برای آژانس امنیت ملی آمریکا استفاده می کرده، تلاش ها برای کسب جزییات بیشتر در این زمینه شدت گرفته است.

    سناتور ران وایدن از دولت آمریکا خواسته است تا دستور مبتنی بر قانون فیسا به منظور انجام این فعالیت های کنترلی و جاسوسی را افشا کند.

    این سناتور در بیانیه ای تصریح کرده که بر طبق قانون آزادی یا Freedom Act تمامی نهادهای اجرایی باید در مورد دستورات دادگاه های مختلف در زمینه جمع آوری اطلاعات کاربران خارجی اطلاع رسانی کنند و در این زمینه استثنایی وجود ندارد.

    وی اظهار امیدواری کرده از این طریق دلیل منطقی توسط دولت آمریکا برای اسکن کردن فله ای ایمیل های کاربران یاهو ارائه شود. در این میان عملکرد وزارت دادگستری آمریکا نیز مورد پرسش قرار گرفته و مشخص نیست این وزارتخانه تا چه حد بر مبنای موازین قانونی عمل کرده است.

    افشای اقدام یاهو در جاسوسی از میلیاردها کاربر خدمات پست الکترونیکش و همین طور هک شدن حداقل نیم میلیارد حساب کاربری این شرکت باعث رسوایی بی سابقه ای برای این شرکت فناوری شده و وریزون خریداری بالقوه یاهو به فکر تجدیدنظر در این زمینه یا پرداخت 3.9 میلیارد دلار به جای 4.9 میلیارد دلار رقم پیشنهادی برای خرید آن انداخته است.

  • Default Image
    سال آینده بازار IT کشور به 80میلیارد دلار می رسد

    بازار 80 میلیارد دلاری IT کشور در سال آیندهاگنا - معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: سال آینده بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران به 80 میلیارد دلار خواهد رسید و این نشان می دهد ما در اقتصاد دانش بنیان فعالیت های زیادی را در این بخش خواهیم داشت.

    به گزارش اگنا به نقل از خبرگزاری اقتصادایران ،سورنا ستاری در حاشیه نهمین نمایشگاه فناوری نانو با حضور سفرا و دیپلمات‌های 31 کشور جهان عنوان کرد: 50 درصد کاربران اینترنتی خاورمیانه، ایرانی هستند و هزاران شرکت ایرانی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور فعالیت می‌کنند. وی گفت: بیش از 50 میلیون دستگاه تلفن همراه هوشمند در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد و شبکه جهانی اینترنت نیز در سال‌های اخیر در ایران بسیار توسعه یافته است تا شاهد ایجاد پایه‌های بزرگ اقتصادی در ایران باشیم.

    معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: پیشرفت‌های زیادی در سال‌های اخیر در زمینه نانو تکنولوژی و بیوتکنولوژی داشته‌ایم و با وجود تحریم‌های ظالمانه و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی، هم اکنون 98درصد داروهای مورد نیاز خود را در داخل تولید می‌کنیم. معاون رئیس‌جمهوری تصریح کرد: بسیاری از کشورهای جهان، ایران را با منابع زیرزمینی و هیدروکربنی می‌شناسند، اما وجود نیروی انسانی متخصص و جوان سرمایه‌های بزرگی برای اقتصاد دانش‌بنیان در ایران به شمار می‌آیند. وی یادآور شد: هم اکنون بیش از پنج میلیون دانشجو در دانشگاه‌های کشور در حال تحصیلند و با وجود 33 میلیون جوان بین 20 تا 40 سال، ایران به چهارمین تربیت‌کننده مهندس در جهان تبدیل شده است که انتظار داریم در آینده این جوانان در تولید ناخالص ملی در ایران نقش مهمی ایفا کنند. ستاری یادآور شد: شاید کشورهای مختلف جهان پیشرفت‌های علمی ما را ناشی ازفعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای بدانند اما موفقیت‌های علمی ما تنها مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای نیست بلکه ما به موفقیت‌های بزرگی در زمینه نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، آی سی تی (ICT) و هوا فضا دست یافته‌ایم. وی با بیان اینکه هم اکنون کمتر از 20 درصد اقتصاد کشور وابسته به درآمدهای نفتی است، گفت: اقتصاد ملی ایران به همین علت بود که با کاهش قیمت نفت دچار مشکلات شدید نشد و هم اکنون هزاران شرکت استارت‌آپ در ایران در زمینه‌های مختلف علمی فعالند.

  • گله مندی کاربران از پایان زودهنگام بسته‌های اینتذنتی

    اگنا - در میان مشترکان بسته‌های اینترنتی موبایل افراد مختلف از پایان زودهنگام بسته‌های خود گله‌مندند، موضوعی که طی سال‌های گذشته نیز به کرات تکرار شده و حال با ارتقاء شبکه اپراتورها بیشتر به نظر می‌رسند.

    اکنون با اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه برای مشترکان امکانی ایجاد شده تا با حفظ شماره خود بتوانند اپراتور ارائه دهنده خدماتشان را تغییر دهند. در این میان افراد مختلفی به دلیل وضعیت ارائه خدمات دیتای اپراتورها تصمیم به جابجایی گرفته و اینگونه اعلام می‌کنند که پایان زودهنگام بسته‌های اینترنتی آنها را کلافه کرده است.

    البته این مشکل تقریبا در میان مشترکان تمام اپراتورها به چشم می‌خورد و معمولا مسئولان اپراتورها ارتقاء شبکه و افزایش سرعت اینترنت و بی اطلاعی مشترکان را دلیل این موضوع اعلام می‌کنند اما در مقابل مشترکان مختلفی هستند که بر این نکته تاکید دارند که نهایت استفاده آنها از اینترنت موبایل به چک کردن پیام‌ها در نرم افزارهایی مانند تلگرام محدود می‌شود و با این حال در طول ماه حداقل دو بار نیاز به فعالسازی بسته‌های یک ماهه اینترنت دارند در حالی که در گذشته‌ای نه چندان دور حتی با استفاده‌ای به مراتب بیشتر فعال سازی یک بسته کفاف استفاده آنها را میداده است.

    در این میان اگرچه وزارت ارتباطات سامانه ۱۹۵ را برای رسیدگی به شکایات مردمی در نظر گرفته اما تاکنون آماری رسمی در خصوص میزان شکایت‌های مردمی در این زمینه منتشر نشده است.

    پیگیری این موضوع پیش از این نیز بارها از سوی رسانه‌ها صورت گرفته و موضوع از سوی مسئولان مختلف پیگیری شده و هربار گویای این نکته بوده که احتمالا دلایلی مانند کم اطلاع بودن مشترکان از مواردی چون به روزرسانی خودکار برخی برنامه‌ها یا باز کردن فایل‌های ویدئویی که حجم به نسبت بالاتری را مورد استفاده قرار می‌دهند دلیل این مشکل است، هرچند که دراین خصوص کاربران متعددی نظر متفاوت دارند.

    اما از همان ابتدای زمان ارائه خدمات ۳G توسط اپراتورهای غالب به دنبال گلایه‌های مردمی این سئوال مطرح شد که آیا این احتمال وجود ندارد که اپراتورها در محاسبه حجم مصرفی دچار اشتباه شده باشند؟

    در آن دوره وزیر ارتباطات با رد این احتمال به جدیت از اپراتورها دفاع کرده و خاطرنشان کرده بود که درآمدهای اپراتورهای تلفن همراه به گونه‌ای است که آنها هیچ احتیاجی به انجام چنین اموری نداشته و درآمدشان به مراتب بیش از آن است که بخواهند برای چندهزار تومان پول بسته اینترنتی اعتبار خود را زیر سئوال ببرند.

    چندی پیش مدیرعامل همراه اول نیز اظهاراتی در این زمینه مطرح کرده و متذکر شده بود: طی سال‌های گذشته برخی مشترکان حتی در طول سه روز به مصرف چهار گیگابایت داده پرداختند، چرا که برای استفاده درست از حجم بسته‌ها، اطلاعات کافی را نداشته و یا تنظیمات گوشی‌ آنها به گونه درست انتخاب نشده بود.

    مدیر عامل اپراتور اول ارتباطی ادامه داد: طی این مدت با توجه به افزایش سرعت اینترنت، بسته‌ اینترنتی برخی مشترکان در مدت زمان کوتاه‌تری تمام می‌شود که عدم مواجهه با این مشکل نیازمند اطلاع‌رسانی است تا افراد در تمام موارد فایل‌های تصویری ارسالی را مورد استفاده قرار ندهند، چرا که این موضوع بخش قابل توجهی از حجم آنها را مورد استفاده قرار می‌دهد. از سوی دیگر برنامه‌های متعددی نیز هستند که به‌طور دائم به‌روزرسانی شده و بخشی از حجم اینترنت را نیز به‌روزرسانی این اپلیکیشن‌ها مصرف می‌کند.

    اپراتور اول ارتباطی یا همراه اول نیز بر این نکته تاکید دارد که مشترکان می‌توانند از طریق مراجعه به سایت این شرکت و قسمت my mci به بخش خلاصه تماس‌ها مراجعه کرده و جزئیات مصرف خود در حوزه مکالمه و اینترنت را دریافت کنند.

    ایرانسل هم اعلام کرده که از سامانه‌های صورتحسابگیری دقیقی استفاده میکند و مشترکانش میتوانند با دانلود و نصب اپلیکیشن مدیریت حساب کاربری «ایرانسل من» از وب‌سایت این اپراتور و یا با استفاده از سامانه کنترل حساب کاربری به نشانی ecare.irancell.ir از جزئیات کارکرد دوره و باقی‌مانده بسته اینترنت خود در هر لحظه از شبانه‌روز آگاه شوند.

    این اپراتور نیز به مشترکانش توصیه کرده اپلیکیشن‌های مورد استفاده خود را از نظر اتصال به اینترنت و بروزرسانی خودکار برنامه‌ها کنترل کنند.

    از سوی  دیگر وزیر ارتباطات هم چندی پیش با تاکید بر لزوم حمایت از شکل گیری شبکه‌های اجتماعی داخلی اظهار کرد: اکنون بسیاری از کاربران اینترنت موبایل این گلایه را مطرح می‌کنند که بسته‌هایی که به قیمت ۱۰ هزار تومان خریداری می‌کنند به سرعت تمام می‌شود.

    واعظی افزود: اگر مردم بخواهند با اینترنت به دیدن فیلم‌های ویدئویی بپردازند چند فیلم ویدئویی با تایم دو تا پنج دقیقه را که دانلود کنند حتی اگر حدود سه فیلم در روز دانلود شود، به سرعت حجم بسته اینترنت آنها تمام خواهد شد، اما در شبکه‌های اجتماعی داخلی علاوه بر افزایش سرعت قیمت نیز به مراتب پایین‌تر آمده و می‌توان حتی ۱۰ برابر آن از محتوا استفاده کرد.

    وی همچنین متذکر شد: در مورد شبکه ملی اطلاعات اغلب بحث سرعت را برای اینترنت برداشته‌ایم و هر کس که با هر سرعتی که می‌خواهد از خدمات استفاده کند.

    از سوی دیگر مسئولان مختلف از پائین بودن استفاده مردم از فایل‌های ویدئویی گفته و حتی تاکید دارند این میزان در کشورهای مختلف بالای ۸۰ درصد است و در ایران نیز تلاش می‌شود با ارائه محتوای مفید این آمار افزایش پیدا کند حال جای سئوال است که اگر واقعا تماشای فایل‌های تصویری تا این اندازه برای مشترکان هزینه به دنبال دارد آیا می‌توان همچنان به مشارکت مردم برای اجرایی کردن چنین تصمیماتی امید داشت؟

    منبع: سیتنا

  • اولین کنفرانس بین المللی بازیابی تعاملی اطلاعات

    اطلاعات همایش

       تاریخ شروع : ۴ اسفند ۱۳۹۵

       تاریخ خاتمه : ۵ اسفند ۱۳۹۵

       مکان برگزاری : جزیره کیش - جزیره کیش

       برگزار کننده : دانشگاه تهران – پردیس بین المللی کیش

       ارسال مقاله : دارد

     

    اطلاعات تماس

       نام دبیر یا مسئول همایش : الهام خدنگ

       تلفن دبیرخانه همایش : ۰۹۱۲۲۲۴۹۱۶۷

       نمابر : ۰۲۱۸۸۹۱۷۸۲۹

       وب سایت : iiirc.ut.ac.ir/

       ایمیل : el_khadang [at] yahoo.com

     

    محورهای همایش

    تعامل با پایگاه داده های بزرگ

    •پردازش تعاملی چند رسانه ای

    •توسعه سامانه های تعاملی اطلاعاتی

    •داده کاوی بی واسطه

    •دسترسی به اطلاعات پنهان

    •رایانش توزیعی

    •زبان فارسی و رایانه

    •بازی های تعاملی رایانه ای 

    •سامانه های تعاملی یادگیری 

    •تحلیل نقش تعاملی شبکه های اجتماعی 

    •سامانه های مبتنی بر موبایل

    •علوم شناختی و محاسبات عاطفی

    •موتورهای جستجوی تعاملی

    •تعامل انسان و اطلاعات

    •سامانه های تعاملی در خدمت دولت

    •تجارت تعاملی الکترونیک 

    •سامانه های هوشمند اجتماعی

    •موردکاوی بازیابی های تعاملی

    •بازیابی تعاملی و تسهیل توسعه علمی

    •بازیابی تعاملی در حوزه بهداشت و سلامت

    •سیستمهای اطلاعات مدیریت مالی 

    •سیستمهای اطلاعات مدیریت اقتصادی

     

    تاریخ های مهم

    آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات

    1395-06-31

    تاریخ اعلام نتیجه داوری چکیده مقالات

    1395-07-10

    تاریخ شروع ارسال مقالات کامل

    1395-07-12

    آخرین مهلت ارسال مقالات کامل

    1395-08-01

    تاریخ اعلام نتیجه داوری مقالات

    1395-08-30

    آخرین مهلت پیشنهاد برگزاری کارگاه

    1395-09-07

    تاریخ اعلام کارگاه های مورد برگزاری

    1395-09-30

    تاریخ شروع کنفرانس

    1395-12-04 

    تاریخ پایان کنفرانس

    05-12-1395

کانال تلگرامی اگنا

تلگرام اگنا

بنر تبلیغاتی

728 x 90
Loading...